Încotro se îndreaptă viitorul, spre intralogistică? Sfaturi pentru un plus de eficienţă
Publicat la 15 noiembrie 2022 în AI
Uneori, ne concentrăm atât de mult asupra imaginii de ansamblu, încât uităm de procesele mai mici, dar atât de importante, care caracterizează producţia inteligentă. Un exemplu este intralogistica, respectiv fluxurile de materiale şi mărfuri care au loc la sediul unei companii sau într-o hală de producţie. Un studiu recent a constatat că peste 80% dintre companiile incluse consideră că utilizarea într-o măsură mai mare a AI şi a automatizării în intralogistică este necesară pentru a răspunde unor provocări precum lipsa de lucrători calificaţi sau planurile de creştere.
Companiile din domeniul auto care doresc să satisfacă dezideratele pieţei şi pe ale clienţilor, să îşi mărească eficienţa şi să devină mai sustenabile trebuie să vină cu idei noi. Costurile cu energia, criza gazelor şi creşterea inflaţiei sporesc dificultatea acestei sarcini. Conceptele fabricii inteligente, care combină metodele de automatizare inovatoare, digitalizare şi intralogistică inteligentă, pot oferi un sprijin semnificativ. În acest context, unii vorbesc de Industry 4.0, alţii de „fabrica viitorului”, iar alţii preferă Industrial Internet of Things (IIoT). Indiferent de termenul preferat, aspectul cel mai important este să deveniţi activi acum şi să vă bazaţi pe parteneri de nădejde. Intralogistica este un bun punct de plecare pentru iniţierea rapidă a schimbării, fiindcă sunt necesare măsuri rapide: multe companii se confruntă în prezent cu limitări masive, din cauza lipsei de lucrători calificaţi. Tehnologiile moderne, precum roboţii mobili, pot asigura un remediu.
Sinergiile din ACES devin tot mai importante
Tendinţa ACES – prescurtare de la Autonom, Conectat, Electric şi Shared (Partajat) – necesită o regândire pe baze holistice. Nu vorbim despre îmbunătăţirea proceselor individuale, ci despre crearea de sinergii şi de transformarea proceselor de producţie. Big Data preia controlul, trebuie forţată cooperarea dintre om şi maşină, iar problemele legate de securitatea muncii, de protecţia datelor, precum şi aspectele de natură etică, trebuie abordate într-o manieră etică. Dezvoltarea ACES stimulează, de asemenea, realizarea unui sistem de management descentralizat.
De asemenea, ce trebuie să aveţi în vedere în ceea ce priveşte transportul şi intralogistica? Intralogistica modernă include soluţii robotice inovatoare, precum roboţii mobili. Producătorul auto BMW, de exemplu, utilizează roboţii LD mobili de la OMRON (tcm:881-80433) pentru transportul de materiale. Aceste vehicule inteligente autonome (AIV) sunt prevăzute cu un accesoriu de tip bandă transportoare activ şi cu înălţime reglabilă (dispozitiv de manipulare a încărcăturilor), creat de integratorul de sisteme cts. Intralogistica mai include logistica de livrare, mişcările interne, benzile transportoare, motostivuitoarele, depozitele la înălţime, roboţi SCARA, coboţi şi altele: numeroase domenii unde companiile pot începe să îşi îmbunătăţească procesele, să reducă volumul de lucru al angajaţilor, să economisească timp şi să devină mai eficiente. Un exemplu în domeniul producţiei de baterii: o baterie de vehicul electric este mutată şi transportată foarte frecvent până în etapa de finalizare. Pentru aceasta sunt necesare numeroase tehnologii şi soluţii, compatibile cu intralogistica şi strâns interconectate.
Ecosistemele industriale devin tot mai importante
Colaborarea dintre CTS şi OMRON subliniază în mod impresionant importanţa tot mai mare a parteneriatelor tehnologice din cadrul conceptului de fabrică inteligentă, deoarece viitorul industriei auto nu poate fi implementat fără ajutor. În acest context, un studiu IDC recent anticipează că, încă din 2026, aproape o treime din toate veniturile celor mai mari companii din întreaga lume va proveni din date partajate, aplicaţii şi iniţiative operaţionale din cadrul ecosistemelor industriale. Pentru OMRON, aceste colaborări au constituit întotdeauna o parte a strategiei de business.Corelarea fluxurilor de lucru
Un exemplu este Synaos, un furnizor de intralogistică al cărui sprijin pentru companii se traduce prin acoperirea proceselor de transport prin software şi interconectarea diferitelor fluxuri de lucru. Aceasta include lanţul de aprovizionare, ERP, ECM, achiziţia de materii prime, producţie sau livrare. OMRON oferă asistenţă companiilor pe traseul către „fabrica inteligentă”, cu parteneri precum Synaos în ecosistem. Interfaţa standardizată de comunicaţii VDS 5050 permite o mai bună exploatare a potenţialului roboţilor mobili, deoarece permite integrarea mai fluentă a vehiculelor de la diferiţi producători într-un sistem de control al flotei şi operarea mai eficientă a acestora. Managementul comenzilor şi al traficului poate fi combinat într-o singură interfaţă cu utilizatorul.
AMR fără conversii costisitoare
Roboţii mobili autonomi de la OMRON (AMR) pot contribui la creşterea semnificativă a productivităţii în procesele de fabricaţie şi logistică. Aceştia îmbunătăţesc randamentul, reduc la minimum erorile, optimizează trasabilitatea materialelor şi le permit angajaţilor să se concentreze asupra unor sarcini care necesită abilităţi umane complexe. Spre deosebire de vehiculele ghidate automate tradiţionale, roboţii AMR de la OMRON sunt orientaţi către condiţiile de spaţiu ale unităţii respective şi nu necesită conversii costisitoare.
După cum se poate observa, intralogistica oferă numeroase posibilităţi. Această flexibilitate este elementul imperios necesar pentru a conduce industria auto către viitor.
Contactaţi-ne pentru mai multe informaţii