Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]
Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]
Completaţi-vă detaliile mai jos şi obţineţi accesul direct la conţinutul de pe această pagină
Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]
Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]
Agili şi inteligenţi: roboţii mobili personalizaţi
Publicat la 10 octombrie 2019 în Flexible Manufacturing
Colaborarea dintre om şi maşină în industria auto
Un important producător auto german optimizează eficienţa şi supremaţia în domeniul inovaţiei legate de manipularea materialelor cu roboţii mobili LD de la Omron şi cu accesorii de transport de la cts GmbH.
Producţia de automobile şi producţia de pe linia de asamblare au fost dintotdeauna strâns corelate. De-abia în anul 1913, când Henry Ford a început să utilizeze benzi transportoare în uzinele sale, automobilul a putut să cucerească lumea ca produs de masă. În prezent, o zi de lucru fără linii de asamblare este de neconceput la uzinele BMW. Grupul se bazează pe transportul şi pe logistica inovatoare pentru creşterea eficienţei şi a flexibilităţii, pentru o mai bună legătură între procesele de lucru şi pentru a degreva angajaţii de activităţile repetitive şi mari consumatoare de timp. Aceste concepte includ roboţii mobili LD de la Omron pentru transportul de materiale, care asigură o rentabilitate deosebită a investiţiei (ROI). Aceşti roboţi mobili autonomi sunt prevăzuţi cu un turn cu conveior - un dispozitiv cu înălţime reglabilă pentru manipularea încărcăturilor, realizat de integratorul de sisteme cts GmbH. Interacţiunea dintre angajaţi şi roboţii de transport la BMW demonstrează în mod incontestabil implementarea armoniei în fabrica viitorului.
Obiectiv: optimizarea continuă a producţiei şi a proceselor de logistică
În funcţie de uzina BMW, se produc zilnic până la 1600 de vehicule. Cu asemenea volume de producţie, sunt esenţiale optimizarea continuă şi creşterea eficienţei prin strategii şi tehnologii inovatoare. Aici sunt incluse şi procesele de logistică şi de transport din producţie. Diferite piese mici sau mari, inclusiv componente pentru volan şi pentru habitaclu, piese rotative sau lumini de interior, de exemplu, trebuie transportate permanent din depozit la linia de asamblare.
„Angajaţii din halele de producţie erau implicaţi în transportul componentelor peste 60% din timpul de lucru. Combinarea diferitelor zone de depozitare şi de producţie cu benzi transportoare nu este practică, deci acest pas se executa preponderent manual, conducând la consumul unor resurse valoroase”, afirmă Aleksandar Cvetanovic, European Key Account Manager, Automotive la Omron Industrial Automation Europe.
Minitransportoarele inteligente răspund necesităţilor şi cerinţelor
Fabricile BMW utilizează un sistem de transport automat, fără şofer, încă din anii 1980. Totuşi, acest sistem nu este flexibil în ceea ce priveşte utilizarea şi este legat de rute fixe, prin benzi sub formă de canale. BMW avea nevoie de un robot care să poată transporta aşa-numitele cărucioare pentru încărcături mici (KLT), creându-şi propria rută. Acest robot de transport trebuia să se poată adapta flexibil şi rapid la noile procese, fără a necesita modificări majore de infrastructură - un avantaj faţă de manipularea materialelor ghidată pe linii.
„La începutul proiectului iniţial, prima sarcină a fost de a înţelege şi de a analiza cerinţele clientului, pentru a afla ce poate fi implementat. Mai mult, BMW Group Logistics avea nevoie de un standard pentru produsele şi serviciile sale. Grupul a optat pentru roboţii mobili LD (tcm:881-80433) de la Omron, cunoscuţi şi sub numele de miniroboţi de transport inteligenţi BMW (miniSTR), cu accesorii tip benzi transportoare special proiectate în unele fabrici”, adaugă Cvetanovic.
În calitate de integrator de sisteme, cts GmbH, un vechi partener de soluţii Omron, a realizat o soluţie completă de roboţi mobili LD - un accesoriu tip bandă transportoare şi un software care corespunde cerinţelor specifice BMW. Soluţia combină Omron Enterprise Manager cu propriul Sistem de planificare a resurselor întreprinderii (ERP) din cadrul companiei.
Cts GmbH foloseşte de mult timp produsele şi soluţiile Omron, iar în prezent studiază noi oportunităţi de utilizare a vehiculelor inteligente autonome (AIV). Cu peste 100 de AIV integrate, cts GmbH este cel mai mare integrator de sisteme al acestei tehnologii de vehicule din Europa.
„Dezvoltarea unui sistem global bazat pe Omron LD, care să îndeplinească cerinţele stricte ale unui producător premium precum BMW, a fost o provocare pe care am acceptat-o cu plăcere. Pe baza anilor îndelungaţi de experienţă cu roboţii LD de la Omron, susţinuţi în mod impresionant de cele peste 100 de sisteme AIV operaţionale de succes, am putut implementa foarte rapid şi cu succes soluţia ideală, alături de Omron şi de BMW. Datorită cunoştinţelor noastre software extinse şi funcționalității generale aduse de AIV, integrarea la nivelul IT al BMW Group a fost, de asemenea, posibilă cu uşurinţă”, arată Alfred Pammer, director Automatizări fabrici la cts GmbH.
Traseu ideal, stabilit în mod independent
Începând din anul 2015, BMW Group a creat primii roboţi inteligenţi de transport fără şofer (STR), în colaborare cu Fraunhofer Institute IML, pentru transportul containerelor pe role în zonele de logistică din interiorul halelor de producţie. A doua generaţie este acum în funcţiune la uzina din Regensburg a BMW Group. Roboţii transportă în mod autonom la destinaţie containere pe role, cu greutăţi de până la o tonă. Roboţii calculează în mod independent traseul ideal şi se deplasează liber în zonă. Noua metodă de navigaţie SLAM (Localizare şi cartografiere simultană) nu necesită instalarea permanentă de transmiţătoare de navigaţie în clădiri şi, implicit, poate fi folosită rapid într-un mediu nou. Un modul de baterie integrat din BMW i3 alimentează STR pe durata unui întreg schimb de lucru. Livrarea urgentă de piese mici este asigurată de o versiune mai mică a STR, miniSTR, bazată pe robotul mobil LD de la Omron.
Omron convinge cu service şi cu asistenţă la nivel global
„Pentru automatizarea completă a intralogisticii şi pentru alinierea automatizării de producţie cu Industry 4.0 şi cu digitizarea, a fost necesară crearea unei soluţii pentru transferul materialelor şi dezvoltarea creării de sarcini de lucru folosind arhitectura software din cadrul cts AIV”, afirmă Cvetanovic. „Sistemul nostru de administrare a flotei de roboţi, Enterprise Manager dispune de mai multe opţiuni decât soluţiile altor furnizori. Designul îngust şi înalt al soluţiei a fost de asemenea benefic, deoarece la uzina BMW există numeroase trasee înguste şi echipamente foarte înalte. Totuşi, principalul motiv pentru care BMW a apelat la Omron a fost faptul că asigură asistenţă şi service la nivel global. Pentru o companie globală de talia BMW, nu este suficientă doar o soluţie tehnică adecvată”.
Roboţii mobili de la Omron au fost implementaţi mai întâi la uzina din Landshut, iar implementarea este în curs de desfăşurare la uzinele din Munchen, Wackersdorf, Berlin, Leipzig, Regensburg, Eisenach şi Dingolfing.
Contactați-ne pentru mai multe informații