Conectare

Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]

Download

Înregistrare

Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]

Download

Vă mulţumim pentru că v-aţi înregistrat la Omron

Un mesaj e-mail pentru finalizarea creării contului dvs. a fost trimis la

Întoarceți-vă la site-ul web

să obţineţi accesul direct

Completaţi-vă detaliile mai jos şi obţineţi accesul direct la conţinutul de pe această pagină

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]

Download

Vă mulţumim pentru interesul dvs.

Acum aveţi acces la Flexibilitate, agilitate şi trasabilitate îmbunătăţite, cu roboţii mobili pentru Normagrup

A fost trimis un mesaj e-mail de confirmare la

Continuaţi la pagină

Vă rugăm să vă sau să obţineţi accesul direct pentru a descărca acest document.

Flexible Manufacturing
automation blog
Applications

Flexibilitate, agilitate şi trasabilitate îmbunătăţite, cu roboţii mobili pentru Normagrup

Publicat la 06 ianuarie 2021 în Flexible Manufacturing

Normagrup, cu specializare în iluminare avansată din punct de vedere tehnologic, trebuia să automatizeze transportul materialelor între trei zone de producţie, zona de asamblare şi un depozit automatizat. Aceasta includea deplasarea prin spaţii înguste, folosite în comun cu personalul fabricii.
Înfiinţată în anul 1971, compania Normagrup a creat manual o lumină de urgenţă, folosind doar un mulaj din lemn şi un cuptor făcut acasă. Astăzi, firma spaniolă este lider mondial în tehnologia dedicată producţiei de echipamente de iluminare de interior, iar spiritul său iniţial şi dorinţa de a crea produse tehnologice de înaltă calitate rămân intacte. Echipa sa poate acum să proiecteze, să producă şi să testeze calitatea produselor sale la sediul din Llanera (în Asturia, Spania).
În plus, echipa se ocupă de proiectarea şi lansarea proceselor de producţie pentru fiecare articol, ceea ce îi oferă multă autonomie şi libertatea de a implementa tehnologii noi şi de a-şi îmbunătăţi eficienţa de la un an la altul.

Nevoia de roboţi mobili autonomi (autonomous mobile robots – AMR)

Când Normagrup a decis să automatizeze transportul materialelor, a optat pentru integrarea unei flote de mici roboţi mobili autonomi cu staţii automate de încărcare şi de descărcare. AMR urmau să includă toate lucrurile de care aveau nevoie ca să comunice prin protocolul MQTT cu sistemul de gestionare a depozitului (warehouse management system – WMS). Normagrup a angajat Inser Robótica pentru integrarea vehiculelor autonome inteligente, astfel încât acestea să se poată deplasa prin spaţiile înguste folosite în comun cu echipa din fabrică.
„Era o provocare prea mare pentru conceptul de vehicule ghidate automatizate (automated guided vehicles – AGV) cu care eram obişnuiţi şi care trebuiau să se deplaseze prin medii mai mult sau mai puţin controlate, pe traiectorii fixe”, explică Mikel Jaureguizar, CEO Normagrup.
Inser Robótica a realizat o analiză detaliată a traseelor dintre cele trei zone de producţie, aparatul de transfer al combustibilului şi depozitul automat, iar concluzia a fost că patru roboţi AMR LD-90 de la expertul în automatizare industrială OMRON îndeplineau toate criteriile.
„Aceste vehicule au tehnologie de navigare care le permite să se deplaseze într-un mediu aflat în schimbare, precum cel propus. Acestea pot să gestioneze singure traseele, să evite obstacolele şi să caute alternative la traiectoriile planificate dacă întâmpină evenimente neaşteptate, cum ar fi o persoană care le taie calea”, adaugă Xabier Madina, Manager comercial pentru robotică mobilă la Inser Robótica.
Capacitatea de încărcare a roboţilor avea să fie mai mult decât suficientă, deoarece fiecare poate transporta până la 90 kg. Sarcinile Normagrup sunt întotdeauna mai mici de 20 kg, lăsând o marjă de 70 kg pentru structura transportorului, motor, senzori şi antene de comunicare wireless.
După ce s-au selectat AMR adecvate, trebuiau proiectate toate accesoriile necesare pentru colectarea cutiilor şi livrarea lor din vehicule. Experienţa Inser Robótica în utilizarea transportoarelor a simplificat integrarea transportoarelor cu bandă deasupra roboţilor. Compania a creat elemente de cuplare la sistemele de transportoare folosite de Normagrup.

Un sistem inteligent

În final, flota trebuia echipată cu un „creier”. Pentru a facilita această activitate, s-a folosit Managerul de întreprindere OMRON şi s-a dezvoltat o aplicaţie pentru comunicarea cu WMS Normagrup. MQTT a fost serviciul de mesagerie folosit, datorită versatilităţii sale şi datorită robusteţii în comunicarea dintre dispozitive. Fiecare vehicul comunică prin Wi-Fi cu Managerul de întreprindere, cu WMS şi cu ERP de producţie.
„Integrarea unor elemente perturbatoare, ca aceste vehicule mici, a generat un anumit nivel de nesiguranţă. Întreaga echipă Inser Robótica a reuşit să se descurce şi să depăşească, cu ingeniozitate şi cu profesionalism, toate provocările apărute”, informează Mikel Jaureguizar.
În mod asemănător, Jon Ander de Léniz, Manager de proiect la Inser Robótica, explică: „Ne-a fost de mare ajutor faptul că clientul avea un nivel ridicat de cunoştinţe tehnice şi a reuşit să se adapteze uşor la aceste tehnologii noi”.
Noii roboţi au adus flexibilitate, agilitate şi trasabilitate îmbunătăţite ale elementelor din linia de asamblare a dispozitivelor de iluminat.
„Normagrup căuta nu doar un sistem flexibil în ce priveşte mişcarea materialelor din fabrică, ci şi un echipament integrat pentru încărcare şi descărcare. Astfel, fiecare element de încărcare sau de descărcare este integrat ca „insulă”, cu propriul său control independent de restul echipamentului. Astfel, dacă mâine vor să mute un transportor în altă poziţie, trebuie doar să-l deconecteze, să-l conecteze în noua poziţie şi să înregistreze din nou poziţia de oprire ARM”, descrie Jon Ander de Léniz. Contactaţi-ne pentru mai multe informaţii

Contactaţi specialiştii Omron

Aveţi întrebări sau aţi dori să primiţi sfaturi personal? Nu ezitaţi să contactaţi unul din specialiştii noştri.
  • Omron Europe

    Omron Europe