Facilitarea tranziţiei la VE: Principalele trei provocări care trebuie depăşite în producţia de automobile
Publicat la 23 noiembrie 2023 în Industry 4.0
Asigurarea de spaţiu suficient pentru construirea noilor vehicule
Pe măsură ce producţia de vehicule electrice (VE) introduce noi platforme, producătorii se confruntă cu provocarea complexă a capacităţii fabricilor. La liniile de producţie pot fi adăugate staţii suplimentare pentru a produce vehicule hibride plug-in, deoarece acestea au unele puncte comune cu liniile de producţie de motoare cu combustie internă.
Pentru companiile care produc vehicule electrice complet pe baterii (BEV), reutilizarea liniilor existente nu reprezintă o opţiune din cauza structurii complet diferite a vehiculului. Acestea vor trebui să înfiinţeze o fabrică dedicată pe baza volumelor de producţie preconizate sau să instaleze o linie specializată în cadrul unei unităţi existente pentru BEV-uri.
Vestea bună este că automatizarea oferă o soluţie pentru optimizarea utilizării spaţiului, permiţându-le producătorilor de automobile să maximizeze eficienţa fără a fi nevoie de noi unităţi. Soluţiile de automatizare pot îmbunătăţi în mod semnificativ utilizarea spaţiului din halele de producţie, făcând posibilă depozitarea pieselor în moduri care ar putea fi greu accesibile pentru un om.
Instruirea forţei de muncă pentru viitor
Estimarea nivelurilor de cerere pentru noile vehicule
Având în vedere că vehiculele electrice sunt relativ noi pe piaţă, industria auto nu dispune de date istorice care să poată estima în mod fiabil volumul anual de producţie necesar pentru a satisface cererea consumatorilor pentru un anumit model de VE. Prin urmare, aceste estimări sunt în acest stadiu mai mult o presupunere pe baza cunoştinţelor teoretice.
Acest lucru înseamnă că liniile de producţie ale companiilor de vehicule electrice trebuie să fie foarte scalabile şi flexibile. Ceea ce ar putea începe ca o producţie cu volum redus ar putea creşte brusc la cerere. Această cerere ar putea atinge apoi foarte rapid un vârf. Astfel de schimbări rapide ar putea necesita retehnologizare şi investiţii în forţă de muncă suplimentară, un nou spaţiu dedicat în mod special noului vehicul sau toate acestea.
Soluţiile de producţie flexibile sunt concepute pentru a minimiza costurile şi timpii de nefuncţionare care se asociază cu schimbarea vehiculelor, pentru a gestiona inovaţia, susţinând în acelaşi timp în continuare nevoile tradiţionale şi pentru a ajuta companiile să rămână competitive pe o piaţă aflată în schimbare rapidă. Această adaptabilitate le permite companiilor din domeniul auto să rămână competitive pe o piaţă cu evoluţie rapidă. De exemplu, roboţii colaborativi pot fi uşor adaptaţi la o varietate de sarcini, contribuind la minimizarea schimbării echipamentelor.
Producţia de vehicule electrice era considerată o posibilitate îndepărtată, dar acest lucru nu mai este valabil. Pe măsură ce principalii actori din industrie se reunesc pentru a dezvolta vehicule electrice accesibile şi eficiente, OMRON se distinge ca lider în domeniul automatizării industriale. Potrivit Reuters, se estimează că este posibil ca piaţa pentru componentele bateriilor pentru VE să ajungă la 250 de miliarde de dolari până în anul 2030. Producătorii de automobile trebuie acum să facă faţă provocării de a satisface cererea în creştere, promovând în acelaşi timp inovaţia. Descoperiţi în cadrul studiului nostru cartea albă informaţii valoroase despre cum să vă optimizaţi procesele pentru a satisface această cerere în creştere.
Contactaţi-ne pentru mai multe informaţii