Roboţii mobili optimizează livrarea de alimente | OMRON, România

Conectare

Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]

Download

Înregistrare

Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]

Download

Vă mulţumim pentru că v-aţi înregistrat la Omron

Un mesaj e-mail pentru finalizarea creării contului dvs. a fost trimis la

Întoarceți-vă la site-ul web

să obţineţi accesul direct

Completaţi-vă detaliile mai jos şi obţineţi accesul direct la conţinutul de pe această pagină

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Întâmpinăm dificultăţi tehnice. . Formularul dumneavoastră nu a fost preluat cu succes. Vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi să încercaţi încă odată mai târziu. Detalii: [details]

Download

Vă mulţumim pentru interesul dvs.

Acum aveţi acces la Roboţii mobili optimizează livrarea de alimente

A fost trimis un mesaj e-mail de confirmare la

Continuaţi la pagină

Vă rugăm să vă sau să obţineţi accesul direct pentru a descărca acest document.

Collaborative Robotics
automation blog

Roboţii mobili optimizează livrarea de alimente

Publicat la 2020-11-30 09:10:38 UTC în Collaborative Robotics

De curând, pe holurile unui centru comercial din Helsinki, Finlanda, a fost văzut circulând un robot mobil autonom fluierând. Operat de partenerul de soluţii al OMRON, Dimalog, robotul făcea parte dintr-un program de testare cu durata de o lună a serviciilor de curierat automatizate pentru livrare „Acasă, la cerere”.
Testul a fost organizat de Forum Virium, societatea de dezvoltare a oraşului Helsinki, împreună cu compania de construcţii SRV. Printre alte companii implicate se numără societatea de elevatoare Kone; K-Supermarket din centrul comercial REDI; Asumi, o platformă de servicii digitale imobiliare şi studioul de design Muotohiomo. În vederea testării, robotul mobil OMRON a fost programat să livreze alimente din centrul comercial în apartamentele din blocul de apartamente Majakka, aflat în apropiere.

Perfecţionarea robotului

OMRON, Dimalog şi Muotohiomo au colaborat strâns pentru a perfecţiona funcţionarea şi designul robotului, astfel încât acesta să îndeplinească nevoile specifice proiectului. Pentru a se deplasa corespunzător, robotul trebuia să treacă prin supermarket şi prin holurile blocului de locuinţe şi trebuia să folosească lifturile şi tunelurile de serviciu. Pe măsură ce se deplasa, robotul fluiera şi vorbea în finlandeză (cu ajutorul unui sintetizator de vorbire).
Lotta Toivonen, Manager de dezvoltare pentru servicii imobiliare la SRV (companie care a construit atât centrul comercial, cât şi blocul de apartamente Majakka), a făcut următoarele comentarii: „Ideea fluieratului este amuzantă. Pe de-o parte, oamenii sunt avertizaţi că se apropie robotul, Vorbeşte puţin şi oamenii îl salută. Este tratat ca şi cum ar fi o persoană”. Kaisa Spilling de la Forum Virium adaugă: „Este interesant să vedem cum oamenii cu care se întâlnește îl tratează ca pe o persoană umană. Ar putea spune în lift: „Scuze, aş dori să cobor aici” sau „Hopa, liftul este plin, voi aştepta altul”.

Desfăşurarea testului

Deci, cum a decurs testul? Fiecare livrare a început prin primirea unei comenzi online de la client, folosindu-se platforma Asumi. Comenzile puteau fi plasate şi prin supermarket, cu ajutorul afacerilor mai mici din centrul comercial. Articolele (preponderent alimente), erau colectate din supermarket şi încărcate de personal în robot, care le livra la societăţile sau la apartamentele corespunzătoare. Clientul primea o notificare automată la livrarea articolelor de robot. Kaisa Spilling remarcă: „În timpul pandemiei de coronavirus, robotul a livrat mese de prânz persoanelor care lucrează de acasă. În timpul prânzului, agenda era plină”.
În timpul testărilor, robotul putea să apeleze singur liftul, dar a avut nevoie de ajutor pentru a deschide uşile care trebuiau să fie închise din cauza unor reguli privind protecţia la incendiu. Persoana însoţitoare a fost un student în proiectarea serviciilor la universitate, care a raportat orice problemă întâlnită de robot şi a observat interacţiunea acestuia cu oamenii.

Roboţi cu auto-navigare

Robotul utilizat la teste a fost un model OMRON LD - un robot mobil autonom cu auto-navigare (AMR). Spre deosebire de vehiculele tradiţionale ghidate autonom (AGV-uri), roboţii mobili nu necesită nicio modificare costisitoare a clădirilor (cum ar fi magneţi de podea sau balize de navigare). Aceştia se deplasează cu ajutorul dotărilor naturale ale clădirilor, fiind proiectaţi să deplaseze materiale prin medii provocatoare, care ar putea include şi holuri restrânse, precum şi locaţii în care s-ar putea afla şi persoane. Software-ul OMRON se integrează, de asemenea, în alte sisteme ale companiilor, astfel încât roboţii pot deveni operaţionali în cel mai scurt timp.
Esa Korhonen, Manager zonal de vânzări la OMRON Finlanda explică: „Roboţii noştri mobili pot mări semnificativ productivitatea în operaţiunile logistice. Aceştia pot naviga eficient şi pot asigura o asistenţă de neegalat pentru lucrătorii umani. Acest lucru le permite angajatorilor să se concentreze asupra altor sarcini care necesită abilităţi umane complexe”.
Kaisa Spilling concluzionează: „Căutăm noi soluţii agile de logistică în oraşe. Explorăm modalităţile prin care să putem îmbunătăţi derularea fără obstacole a vieţii de zi cu zi, în timp ce construim viitorul. Robotica este legată în mod esenţial de viaţa de zi cu zi desfăşurată fără obstacole”.

Contactaţi specialiştii Omron

Aveţi întrebări sau aţi dori să primiţi sfaturi personal? Nu ezitaţi să contactaţi unul din specialiştii noştri.
  • Omron Europe

    Omron Europe