3 moduri în care COVID-19 afectează operaţiunile de logistică din Regatul Unit (şi ce se poate face în această privinţă)
Publicat la 04 noiembrie 2020 în Flexible Manufacturing
1. Limitări ale capacităţii ca urmare a distanţării sociale
Distanţarea socială devine rapid un blestem pentru vieţile celor mai mulţi oameni în ziua de astăzi. Există o necesitate complet justificată de a lua măsuri preventive. Totuşi, implementarea continuă a ceva ce nu este firesc pentru noi duce la oboseală decizională. Ca urmare, furnizorii de logistică trebuie să se asigure că lucrătorii lor respectă în permanenţă îndrumările privind distanţarea socială, ceea ce duce adesea la un număr mai mic de lucrători. Într-o situaţie în care capacitatea necesară creşte, ca urmare a exploziei în cererea legată de comerţul electronic, aceasta este, cu siguranţă, o problemă pentru furnizorii de logistică.2. Aşteptări crescute ale consumatorilor privind livrări mai rapide
Similar, necesitatea distanţării sociale, culminând cu o forţă de muncă mai mică, are un impact drastic asupra capacităţii furnizorilor de logistică de a întruni aşteptările consumatorilor, ceea ce afectează reputaţia mărcii clientului lor şi poate reduce poziţia lor generală pe piaţă. Pe măsură ce aşteptările consumatorilor cresc – livrarea gratuită, a doua zi, devenind rapid noua regulă – această problemă este ridicată la nivel de importanţă strategică vitală pe toată piaţa de logistică. Luând în calcul şi solicitarea în creştere a clienţilor pentru retururi gratuite, este necesară o logistică inversă agilă, ceea ce este dificil atunci când spaţiul este limitat (şi, prin urmare, şi numărul de oameni).3. Epuizarea lucrătorilor
Apoi, sunt cei care asigură funcţionarea cât mai eficientă, în condiţiile actuale, a depozitelor din Marea Britanie. Aceşti oameni sunt adevăratele motoare ale maşinăriei comerţului electronic şi muncesc extraordinar de mult pentru a oferi cele mai bune servicii posibile angajatorilor şi clienţilor lor. Totuşi, costul este semnificativ. Pe măsură ce turele lungi devin noua regulă, lucrătorii încep să obosească. Productivitatea scade şi se instaurează un ciclu al productivităţii scăzute şi sancţiunilor disciplinare care se perpetuează singur. Acesta duce la erori de ridicare, ceea ce complică şi mai mult problema, deteriorând – uneori ireparabil – marca furnizorului de logistică (şi a comerciantului).Soluţia
Din discuţiile cu mai multe părţi interesate cu experienţă din rândul furnizorilor de logistică, distanţarea socială creează o limitare semnificativă a elasticităţii unei operaţiuni. Cu alte cuvinte, abilitatea de a răspunde la fluctuaţia cererii prin varierea corespunzătoare a capacităţii este o mare bătaie de cap strategică. S-au dus zilele în care puteam angaja câţiva lucrători temporari pe perioada Crăciunului; pur şi simplu nu există suficient spaţiu.Aşadar, ce putem face?
Imaginaţi-vă o soluţie care permite mutarea neîntreruptă a sarcinilor de dimensiunea unui palet de până la 1500 kg, fără a fi nevoie de operatori umani (sau de motostivuitoare).